FQCE

Jubilarna, 30. po redu manifestacija




NEDELJA KVALITETA 2021.


Tradicionalna, 30. po redu manifestacija Nedelja kvaliteta u Srbiji, održana je od 1. i 2. jula 2021. godine u Beogradu - Privredna komora Srbije. Fondacija za kulturu kvaliteta i izvrsnost – FQCE u saradnji sa PKS, pod pokroviteljstvom Ministarstva privrede - resornog ministarstva za kvalitet i bezbednost proizvoda, uz podršku Akreditacionog tela Srbije, Instituta za standardizaciju Republike Srbije, Direkcije za mere i dragocene metale, Asocijacije za kvalitet i standardizaciju Srbije – AKS i Inicijative za kvalitet zemalja srednje i jugoistočne Evrope – MSEECQI, okupila je, uprkos situaciji izazvanoj virusom korona, brojne autore i učesnike iz zemlje i okruženja. Skup je u ime Ministarstva privrede otvorio gospodin Nikola Mirković, u ime domaćina – Privredne komore Srbije prisutnima se obratio mr Dušan Stokić, a u ime FQCE Vladimir Trajković, predsednik Fondacije.

Aktuelne teme i zanimljive prezentacije, primeri dobre prakse dobitnika nagrada “Oskar kvaliteta” 2020 – prvonagrađenih u svojim kategorijama, predstavljanje konkursa za Nagradu za poslovnu izvrsnost za 2021. godinu - neki su od osnovnih sadržaja Nedelje kvaliteta 2021, koja je uprkos vremenu u kome je održana, okupila značajan broj učesnika.

Navodimo neke od tema sa ovog skupa: Poslovna izvrsnost u uslovima pandemije (dr Miloš Jelić); Industrija 4.0: mogući uticaj na integraciju menadžment sistema (Vladimir Simić); Standardi kao podrška za “Europen Green Deal” (mr Dušan Stokić); Novi projekti u okviru serije standarda 9000 (Branislava Milovanov); Učenje u krizi i učenje iz krize (dr Radoica Luburić); Održiva proizvodnja u kontekstu industrije 4.0 (prof.dr Vlado Radić); Upravljanje rizikom po standardu ISO 31000 (pukovnik doc.dr Nenad Komazec); Međuljudski odnosi na radnom mestu (Tatjana Nešić)…

Primere dobre prakse svojih kompanija, dobitnika priznanja Šampion izvrsnosti 2020, predstavile su: Dragana Sekerez – Beohemija i Aleksandra Heleta Milošević - Putevi Srbije.

Kao što je poznato, ova manifestacija je, prema uobičajenom programu aktivnosti FQCE, trebalo da se održi početkom marta meseca ove godine. Međutim, zbog poznatih mera ograničenja okupljanja radi pandemije korona virusa, odlučeno je da se skup odloži do trenutka dok se ne steknu realni uslovi za njegovo održavanje.


Radno predsedništvo na otvaranju Nedelje kvaliteta 2021:
Vladimir Trajković, dr Miloš Jelić, Vladimir Simić i mr Dušan Stokić


NEDELJA KVALITETA – 30. PUT

Vladimir Trajković je, obraćajući se prisutnima, pozdravio predstavnike suorganizatora i domaćina skupa – PKS;  Predstavnike pokrovitelja – Ministarstva privrede RS; Uz zahvalnost za podršku ovoj zajedničkoj manifestaciji, posebne pozdrave je uputio: Akreditacionom telu Srbije, Institutu za standardizaciju Republike Srbije, Direkciji za mere i dragocene metale i Asocijaciji za kvalitet i standardizaciju Srbije; Pozdrav je upućen svim organizacijama i stručnim saradnicima koji su pomogli organizaciju ove manifestacije; Učesnicima iz regiona; Predstavnicima partnerskih organizacija FQCE; Ekspertima, autorima saopštenja; Predstavnicima sponzora manifestacije, posebno generalnom sponzoru - Dunav osiguranju. Posebnu zahvalnost je predsednik FQCE iskazao gospodinu Vladimiru Simiću, koji je bio idejni tvorac ove manifestacije i u prvim godinama i njen suorganizator zajedno sa nama.

Vladimir Trajković je naglasio da je, uprkos svemu, ovo jubilarna, 30 po redu „Nedelja kvaliteta“ i iskoristio priliku da se zahvali svima onima koji su i u ovom odocnelom terminu, kada su počeli i godišnji odmori, odvojili svoje dragoceno vreme i bili na ovoj manifestaciji.


Vladimir Simić: zadovoljsto zbog 30 godina Nedelje kvaliteta

Vladimir Simić je iskoristio priliku da podseti na nastanak Nedelje kvaliteta u bivšoj zajedničkoj državi Jugoslaviji, na veliko interesovanje kada je u salama bilo po 600-700 ljudi, na veliki podsticaj razvoju sistema kvaliteta…

- Osećam se jako srećno, zadovoljno što sam sa svima vama sve ove godine mogao da delim to nešto što se zove unapređenje naše zemlje  i zbog toga se osećam jako ponosno – rekao je, između ostalig, gospodine Simić.


DA LI SMO DOVOLJNO SPREMNI DA UPRAVLJAMO KRIZOM ?

Prisutnima se prvi obratio mr Dušan Stokić, predstavnik suorganizatora i domaćina „Nedelje kvaliteta 2021“ - Privredne komore Srbije, koji je najpre čestitao organizatorima ove manifestacije na 30 godina rada na unapređenju kvaliteta i okupljanju brojnih autora i učesnika, sa uspostavljenim kontaktima koji su prerasli u saradnju.


Mr Dušan Stokić: kada se život zaključa, priroda se mnogo puta regeneriše

Gospodin Stokić je, takođe, u ime Privredne komore Srbije pozdravio sve prisutne: predstavnike Ministarstva privrede, direktore iz institucija infrastrukture kvaliteta, privrednike,  učesnike iz nauke, sa Univerziteta, Vojske Srbije, konsultante, predstavnike sertifikacionih tela …

Govoreći o izazovima u proteklih 16 meseci krize izazvane epidemijom korona virusa Stokić je, između ostalog, postavio pitanje: da li smo dovoljno iskoristili znanja da upravljamo rizicima i da predviđamo krizne situacije, da delujemo preventivno. Da li smo dovoljno iskoristili koncepte, modele i alate koje na ovakvim skupovima predstavljamo upravo da bismo predupredili, ublažili ili čak eliminisali razne rizike. Ova krizna sitaucija nam je donela mnogo toga, mnogo toga nažalost i odnela - mnoge ljudske živote. Sa druge strane donela je mnogo drugih novih stvari, koje su se pojavile u većem obimu, a to je, pre svega, elektronska komunikacija i korespodencija…

- Brojni su skupovi koje smo održavali i još uvek održavamo u on line formatu, preko elektronske trgovine, a verujem da će ovo na neki način biti i prekretnica u donošenju, odnosno većem uplivu i veštačke inteligencije i Internet of Things i drugih modela koji se uveliko pojavljuju. Međutim, donela je ova situacija i sve što nam se dešavalo proteklih 16 meseci i određeno otrežnjenje, jer kada se život zaključa priroda se mnogo puta regeneriše. Čini mi se da smo imali takvih primera jako mnogo u ovom prethodnom periodu. Postavlja se jedno od osnovnih pitanja: da li mi dovoljno dobro razumemo poruke koje dobijamo od  prirode i ko nam je dao mandate, da li mi uopšte imamo mandate da sve ono što nam je priroda podarila urušavamo, da prirodne resurse trošimo bez rezerve. Ja bih rekao da nemamo pravo da to činimo.


DUNAV OSIGURANJE – PRIJATELJ OSTAJE PRIJATELJ

U ime kompanije Dunav osiguranje, generalnog sponzora manifestacije, skupu se obratio Vladislav Protić, koji je prisutnima predstavio lidera na tržištu osiguranja Republike Srbije.


Vladislav Protić: Dunav osiguranja je apsolutno srpski brend sa 100% u vlasništvu domaćeg kapitala

Kada se govori o liderstvu Dunav osiguranja – apsolutno srpskog brenda sa 100% u vlasništvu Republike Srbije, tj. domaćeg kapitala,  to se odnosi pre svega na broj izdatih polisa, na iznos premije, naplaćene i fakturisne, broj isplaćenih šteta, iznos isplaćenih šteta, pa i brzinu isplate šteta. Koliko je ovaj rezultat značajan prepoznato je i u međunarodnim okvirima, pa se DUNAV na listi 100 najvećih osiguravajućih kuća Jugoistočne Evrope nalazi na 6. mestu po dobiti a na 10. mestu po bruto premiji za 2020. godinu. Naravno, ta liderska pozicija Dunava nije novijeg datuma, već je tako dugi niz godina. Dunav, kao lider u osiguranju, prepoznao je i značaj uvođenja sistema menadžmenta kvalitetom još davne 1997. godine, kada smo ušli u posao uvođenja standarda ISO 9001, da bismo 2000. godine bili prva osiguravajuća kuća koja je dobila sertifikat od Saveznog zavoda za standardizaciju. Naravno, od tada do danas DUNAV nije mirovao, već se bavio uvođenjem ostalih sistema menadžmenta koji su relevantni za poslovanje kompanije, tako da trenutno posedujemo sertifikate za praktično sve relevantne sisteme menadžmenta koji su primenljivi na ovu oblast osiguranja - od bezbednosti informacija, kontiniuteta poslovanja, bezbednosti i zaštite na radu, upravljanja zaštitom životne sredine, upravljanja imovinom, energijom, zapisima, društvenom odgovornošću, zadovoljstvom korisnika, za borbu protiv mita  itd. Praktično, trenutno posedujemo 12 sertifikata za međunarodne standard, a od januara meseca 2020.godine poslujemo u skladu da IMS, kao vrhunskim dometom u ovoj oblasti.

Gospodin Protić je dalje govorio o efektima koje su navedeni  standardi imali na poslovanje, što se najbolje pokazalo  u slučaju DUNAV osiguranja upravo u protekloj, 2020. godini, kada su zaposleni u najvećoj meri bili pripremljeni  pre svega zbog implementacije standarda 22301, koji im je pomogao i u uslovima epidemije, i u uslovima vanrednog stanja i u nemogućnosti direktnog kontakta sa osiguranicima, da ostvare rezultate koji su bolji nego što su bili 2019. godine, rekordne godine po rezultatima od kada DUNAV postoji.

Protić je na kraju svog izlaganja naglasio da je kompanija DUNAV Osiguranje poznata po sloganu “Prijatelj ostaje prijatelj”, koji odslikava odnos  prema  osiguranicima, klijentima i saradnicima, koji je uvek prijateljski.


POZDRAVI IZ REGIONA

Doc. dr Sanja Zambelli je uputila pozdrave u ime Hrvatskog društva menadžera kvalitete - HDMK i predsednika Društva doc.dr.sc. Miroslava Drljače


Doc.dr Sanja Zambelli: višegodišnja uspešna i prijateljska saradnja FQCE i HDMK

Ona je naglasila višegodišnju uspešnu i prijateljsku saradnju FQCE i HDMK, izražavajući svoje zadovoljstvo dolaskom u Beograd na skupove u organizaciji Fondacije za kulturu kvaliteta i izvrsnost: Nedelja kvlaliteta (mart mesec) i Forum kvaliteta (novembar). Čestitajući FQCE i časopisu „Kvalitet&izvrsnost“ na organizaciji jubilarne, 30. po redu, „Nedelje kvaliteta“, posebno je naglasila da smo, svi zajedno: „danas još svjesniji koliko je kvaliteta inkorporirana u naš svakodnevni život, upravo zbog činjenice da nam je pandemijom COVID -19 narušena kvaliteta života“.

Gospođa Zambelli je ovom prilikom uputila i poziv učesnicima „Nedelje kvaliteta“ za 23. međunarodni simpozij o kvaliteti u organizaciji HDMK, pod stalnim nazivom: “Kvaliteta jučer, danas, sutra”,  koji će se održati u martu 2022. godine u Poreču.


Dr Radoica Luburić je preneo pozdrave iz Crne Gore

Radoica Luburić je preneo najlepše želje za uspešan rad na Nedelji kvaliteta 2021, u ime emeritusa prof.dr Milana Perovića – predsednika Odbora za kvalitet Privredne komore Crne Gore, u svoje lično ime i u ime  autora iz Crne Gore.


ISS - ODGOVORNO FUNKCIONISANJE U PERIODU KRIZE

Tatjanu Bojanić, direktorka Instituta za standardizaciju Srbije, obratila se prisutnima rečima podrške za uspešan rad na ovoj tradicionalnoj manifestaciji.


Tatjana Bojanić: ponosna na pokazanu odgovornost u vreme krize, komunikaciju, ispunjenje zadataka …

Gospođa Bojanić  je iskazala posebno zadovoljstvo zbog ukazane  prilike da se okupimo za jedan zaista ozbiljan jubilej, 30 godina je više nego ozbiljan jubilej i to niko ne može da ospori, a posebno zbog toga što smo za sve ove godine samo išli napred. Ono što je moj utisak, a ja sam u standardizaciji 10 godina, da se to razvijalo u nekom pravcu koji je na korist privredi, odnosno korisnicima koji zaista treba da izvuku neke zaključke iz ovog stanja o kome pričamo.

- Svi zajedno smo prošli kroz jedan težak period u kome smo morali da pokažemo  kako se funkcioniše u onom okruženju o kome smo u ovih godinu i po pričali. Nažalost, neki od nas tu bitku nisu dobili, treba da ih pomenemo i pamtimo i ono što svakako moramo da uradimo jeste da izvučemo zaključke iz situacije koja nam se desila i da budemo još bolji i jači.

Što se tiče Instituta za standardizaciju Srbije i institucija infrastrukture kvaliteta, ja sam zaista ponosna, što smo svi pokazali odgovornost, zato što je naša komunikacija ostala na istom nivou i svi zadaci na kojima radimo su ispunjeni u nekom ne lakom radnom okruženju. Mi smo se trudili da kada je situacija bila takva da ne možemo  da omogućimo rad uživo, da preko platformi koje su nam u nekom prethodnom period razvijene i stavljene na raspolaganje nastavimo komunikaciju sa našim članovima komisija, da unapredimo rad u komisijama, a takođe da unapredimo i servise kojima raspolažemo kako bismo u budućnosti omogućili korisnicima da lakše dođu do informacija o standardima. Jedna od najznačajnijih stvari koja je urađena u prethodnom periodu, pored podizanje platforme i web sajta, jeste javna dostupnost kompletnih tekstova nacrta standarda na javnoj raspravi za čitanje, uz registraciju.


ATS - DOBRI POSLOVNI REZULTATI U IZMENJENIM USLOVIMA RADA I ŽIVOTA

Prof. dr Aco Janićijević, direktor Akreditacionog tela Srbije, pored pozdrava skupu, osvrnuo se na dosadašnji  rad ATS-a, kao i planove za naredni period.


Prof.dr Aco Janićijević: dobri poslovni rezultati u izmenjenim uslovima rada i života,
uz nesebičnu podršku i pomoć saradnika i klijenata

- U ime Akreditacionog tela Srbije i u svoje ime ja vas pozdravljam, čestitam vam na još jednoj uspešnoj organizaciji ovog izuzetnog skupa, a posebno mi je zadovoljstvo da učestvujem, uz konstataciju da je ovo jubilarni, 30. po redu, skup. U ime ATS i u svoje ime, pozdravljam sve predstavnike resornih ministarstava, predstavnike naučno-istraživačkih institucija iz zemlje i regiona, jer znamo da ovaj skup ima internacionalni karakter, sve predstavnike univerzitetskih organizacija iz regiona, privredne subjekte privatnog i državnog sektora i ostale učesnike ovog skupa, uz želje za uspešan rad  i prijatne dane u “Nedelji kvaliteta” – rekao je direktor ATS-a, a zatim je, prigodnom prezentacijom, predstavio aktivnosti Akreditacionog tela Srbije, koje je postiglo dobre poslovne rezultate, u izmenjenim uslovima rada i života, izazvanim epidemijom virusa COVID – 19.

Тokom svog izlaganja, prof. Janićijević je podsetio na 28. jun, Dan akreditacije u Republici Srbiji koji je svečano obeležen u Domu poslanika,  i na 9. jun -  Svetski dan akreditacije, čija je ovogodišnja tena bila: Podrška sprovođenju ciljeva održivog razvoja.

Delove prezentacije prof.dr Aca Janićijevića, direktora Akreditacionog tela Srbije, koje objavljujemo u posebnom prilogu ovog broja časopisa, odnose se, između ostalog, na: aktivnosti ATS-a u proteklom periodu, dalji razvoj sistema akreditacije, međunarodnu saradnju, Zakon o izmenama i dopunama Zakona o akreditaciji, na planove ATS-a za naredni period…


MINISTARSTVO PRIVREDE - INTENZIVAN RAD NA DONOŠENJU NOVIH ZAKONA

Gospodin Nikola Mirković je otvorio Nedelju kvaliteta 2021. i pozdravio prisutne u ime ministra privrede gospođe Anđelke Atanasković, zatim u ime Sektora za kvalitet i bezbednost proizvoda, koji se neposredno bavi oblašću kojoj je i posvećen ovaj skup -  infrastrukturom kvaliteta, naglašavajući da ovo Ministarstvo već godinama podržava skupove o kvalitetu.


Nikola Mirković: podrška Ministarstva privrede skupovima u organizaciji FQCE

Gospodin Mirković je čestitao Fondaciji za kulturu kvaliteta i izvrsnost koja je kroz sve ove godine odolela raznim izazovima, pa čak i pandemiji u proteklih godinu i više dana, uspevši da uprkos svemu, uz neko malo odlaganje, organizuje jedan ovakav skup.

- Ministarstvo privrede stalno podržava i pokrovitelj je i ovog skupa, i drugih skupova koje organizuje Fondacija. Želeo bih posebno da naglasim manifestaciju Forum kvaliteta, na kojoj se dodeljuje Oskar kvaliteta, Nagrada kojom se nagrađuju najbolji za uspešnost i izvrsnost po izuzetno zahtevnim kriterijumima. Želimo Fondaciji da nastavi da organizuje ne samo ove nagrade, nego i da nastavi sa edukativnom ulogom koju ima. Smatramo da ova vrsta angažmana nevladinog sektora jako pomaže privredi i drugim zainteresovanim stranama da na najbolji način nastave sa svojim radom.

Što se tiče ovog drugog dela, odnosno nas kao Ministarstva i aktivnosti koje smo imali u proteklom periodu, bilo je vrlo intenzivno, u pogledu pripreme zakonodavnog okvira. Doneta su tri nova zakona. U maju ove godine Skupštin je usvojila novi Zakon o tehničkim zahtevima za proizvode i ocenjivanju usaglašenosti, kao i izmene i dopune Zakona o akreditaciji, i treći je Zakon o predmetima od dragocenih metala, koji je takođe usvojen u maju ove godine.

Ovom prilikom rekao bih nekoliko reči o Zakonu o tehničkim zahtevima za proizvode i ocenjivanju usaglašenosti. U tom zakonu smo imali zadatak i cilj da, prvenstveno, dve stvari probamo da ostvarimo, a to je da kroz ta nova zakonska rešenja nastavimo rad na podizanju konkurentnosti naših privrednika, a druga stvar je da se pri tom maksimalno zaštiti bezbednost potrošača, korisnika tih istih proizvoda na koje se primenjuje ovaj zakon, što nije uvek lako jer principi olakšavanja trgovine nisu uvek do kraja kompatibilni sa principima zaštite potrošača. Postoji tendencija da ako previše zaštitite bezbednost kroz propisivanje velikog broja novih tehničkih zahteva, na drugoj strani otežavate sam postupak trgovine kroz tu neku preveliku administraciju, tako da smo imali zadatak da damo jednostavnija  rešenja kojima će se olakšati trgovina, a opet zadržati efekat optimalnog nivoa bezbednosti koji svaki proizvod na tržištu mora da i dobije. Tako da, ne samo kroz usaglašavanje sa propisima EU u toku ovog pregovaračkog dela, već smo  -   iz nekih iskustava koja smo imali u prethodnom periodu, došli do novih rešenja. Definisane su, vrlo precizno, obaveze isporučilaca alata, lanac isporuke od proizvođača, preko uvoznika, distributera, uvedene su neke nove nadležnosti u oblasti tržišnog nadzora, pojednostavljen je postupak priznavanja inostranih isprava, uz istovremeno limitiranje tog postupka na samo onaj deo proizvoda koji nisu pokriveni  radom naših domaćih tela za ocenjivanje usaglašenosti. Na kraju krajeva, uvedeni su i neki principi kod  postupka ocenjivanja usaglašenosti.  Ministarstvo planira u narednom periodu, verovatno već od jeseni, da angažuje sve moguće kapacitete, pa i da zamolimo kolege iz PKS, da organizujemo edukativne skupove, razmene mišljenja, radionice na temu primene ovih novih zakonskih rešenja – rekao je Nikola Mirković, pre nego što je otvorio Nedelju kvaliteta 2021.


Dragana Sekerez je predstavila primer dobre prakse Beohemije -
Šampiona izvrsnosti 2020.  u realnom sektoru


Aleksandra Heleta Milošević je prikazala poslovanje i dobru praksu Puteva Srbije –
Šampiona izvrsnosti 2020. u javnom sektoru


Učesnici skupa u velikoj sali PKS, na otvaranju Nedelje kvaliteta 2021.

 

Konkurs Oskar kvaliteta 2021.

  • An Image Slideshow

Dobitnici priznanja Oskar kvaliteta 2020.

Beohemija - Oskar kvaliteta 2020.


Beohemija - Uručenje nagrade

Putevi Srbije
Uručenje nagrade
Oskar kvaliteta 2020.

Apoteka Beograd
Uručenje nagrade
Lider poslovne izvrsnosti 2020.

Pretraga

Najnoviji broj

  • An Image Slideshow

Prijava

Partnerske organizacije

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Korporativni filmovi za Oskar kvaliteta 2020.


Apoteka Beograd

Putevi Srbije

Beohemija