FQCE

Tradicionalna, 32. po redu manifestacija



NEDELJA KVALITETA 2023.


Tradicionalna, 32. po redu manifestacija Nedelja kvaliteta 2023, održana je 9. i 10. marta u Beogradu - Privredna komora Srbije. Fondacija za kulturu kvaliteta i izvrsnost – FQCE u saradnji sa PKS, pod pokroviteljstvom Ministarstva privrede - resornog ministarstva za infrastrukturu kvaliteta, uz podršku Akreditacionog tela Srbije, Instituta za standardizaciju Republike Srbije, Direkcije za mere i dragocene metale, Asocijacije za kvalitet i standardizaciju Srbije – AKS i Inicijative za kvalitet zemalja srednje i jugoistočne Evrope – MSEECQI, okupila je brojne autore i učesnike iz zemlje i okruženja. Skup je u ime Ministarstva privrede otvorio Nikola Vitas, pomoćnik ministra, u ime domaćina – Privredne komore Srbije, prisutnima se obratio mr Dušan Stokić, rukovodilac Centra za životnu sredinu, tehničke propise, kvalitet i društvenu odgovornost, a u ime FQCE Vladimir Trajković, predsednik Fondacije.

Aktuelne teme i zanimljive prezentacije, primeri dobre prakse dobitnika nagrada “Oskar kvaliteta” 2022: Nelt Group i Specijalna bolnica za rehabilitaciju “Banja Koviljača”, okrugli sto sa temom: Zaštita podataka o ličnosti, otvaranje konkursa za Nagradu za poslovnu izvrsnost za 2023. godinu – bili su neki od osnovnih sadržaja Nedelje kvaliteta 2023.

Aktuelne teme i zanimljive prezentacije, primeri dobre prakse dobitnika nagrada “Oskar kvaliteta” 2022, okrugli sto sa temom: Povezivanje ciljeva sistema menadžmenta sa ciljevima održivog razvoja, otvaranje konkursa za Nagradu za poslovnu izvrsnost za 2022. godinu – bili su neki od osnovnih sadržaja Nedelje kvaliteta 2022.


Nikola Vitas, pomoćnik ministra privrede, otvorio je Nedelju kvaliteta 2023.

Vladimir Trajković, predsednik FQCE, izrazio je veliko zadovoljstvo što u ime organizatora 31. Nedelje kvaliteta može da pozdravi brojne učesnike i predstavnike: Privredne komore Srbije – suorganizatora i domaćina manifestacije; Ministarstva privrede, resornog ministarstva za infrastrukturu kvaliteta; Institucijama infrastrukture kvaliteta: Akreditacionom telu Srbije, Institutu za standardizaciju Republike Srbije, Direkciji za mere i dragocene metale; Asocijaciji za kvalitet i standardizaciju Srbije; Učesnicima iz regiona – Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije; Pozdrav je upućen svim organizacijama i stručnim saradnicima koji su pomogli organizaciju ove manifestacije; Predstavnicima partnerskih organizacija FQCE; Ekspertima, autorima saopštenja; Predstavnicima sponzora manifestacije.

- Glavni cilj ove tradicionalne manifestacije je da okupi na jednom mesti eksperte za kvalitet i poslovnu izvrsnost iz zemlje i okruženja, kako bi se razmenila iskustva i dostignuća u primeni svetskih standarda kvaliteta, trendovi i intencije daljeg razvoja menadžment standarda, prezentovali primeri dobre prakse uspešnih organizacija u primeni menadžment standarda i FQCE modela poslovne izvrsnosti. Sva ta znanja i iskustva bi trebalo da budu podsticaj predstavnicima brojnih firmi iz Srbije i okruženja u njihovom svakodnevnom radu i preduzimanju akcija za unapređenje poslovnih i organizacionih performansi unutar njihovih organizacija.

S obzirom da je epidemija korone virusa na izmaku, verujemo da ćemo se u budućnosti i češće viđati uživo, sarađivati i razmenjivati iskustva na dobrobit i korist svih učesnika ovog i sličnih skupova – rekao je predsednik FQCE, gospodin Trajković, pre nego što je pozvao predstavnike institucija da se obrate skupu.


Radno predsedništvo na otvaranju Nedelje kvaliteta 2023:

Vladimir Trajković, dr Miloš Jelić, Vladimir Simić i mr Dušan Stokić

IQ – DOPRINOS KONKURENTNOSTI PRIVREDE I PRENOSU ZNANjA

Mr Dušan Stokić

Mr Dušan Stokić se obratio prisutnima u ime domaćina skupa – Privredne komore Srbije. Govoreći najpre o ulozi i posebno značaju infrastrukture kvaliteta (IQ),  posebno o percepciji javnosti o IQ i o tretmanu poslovne, akademske i profesionalne zajednice koja stoji iza IQ i koja daje svoj ne mali doprinos izvozu, BDP-u, konkurentosti privrede i prenosu znanja, što – kako je rekao, nikada nije dovoljno isticati i naglašavati.

- Očigledna je naša spremnost da na ovakvim i sličnim manifestacijama otvoreno razgovaramo o problemima, da ih identifikujemo, jasno obrazložimo i razradimo, ali, čini se, nikada dovoljno snage i hrabrosti da se izborimo da se uspostave regulatorni i drugi mehanizmi da se ovi problemi reše.

Stoga, nadam se da ćemo kroz prezentacije i diskusije i na današnjem skupu, ali i kroz Nacionani savet za kvalitet, Privrednu komoru Srbije, Fondaciju za kulturu kvalitet i izvrsnost, Asocijaciju za kvalitet i standardizaciju Srbije, kao i druge forme strukovnih okupljanja profesionalaca, a u saradnji sa nadležnim državnim institucijama, naukom i biznis zajednicom, uspeti efikasnije da rešavamo identifikovane probleme i da poslovna, akademska i profesionalna zajednica IQ konačno dobije mesto u ekonomiji, društvu i medijima koje zaslužuje i koje joj prirodno pripada.

JUBILARNI – 25. SKUP ASOCIJACIJE ZA KVALITET I STANDARDIZACIJU SRBIJE

Prof.dr Zoran Punoševac

Prof. dr Zoran Punoševac, svih ovih godina aktivni učesnik na skupovima FQCE,  čestitao je organizatoru na istrajnosti u radu i energiji koja okuplja dva puta godišnje brojne učesnike i eksperte iz zemlje i okruženja.

Govoreći kao predstavnik Unije poslodavaca Srbije, predsednik AKSS je posebno istakao novembarski skup (Forum kvaliteta i poslovne izvrsnosti), koji se organizuje povodom Svetskog dana kvaliteta i Evropske nedelje kvaliteta, kada se dodeljuje Nacionalna nagrada za poslovnu izvrsnost – Oskar kvaliteta. On je istakao da privrednici i poslodavci  imaju izvanredne benefite dobijanjem ovog priznanja, ne samo u marketinškom smislu, već kroz nepristrasnu i nezavisnu proveru kojom se ukazije na mogućnosti daljeg unapređenja poslovnog sistema.

- Što se tiče Asocijacije za kvalitet i standardizaciju Srbije, nastavljamo da radimo i da održavamo našu misiju, 25 godina postojanja. Cilj nam je, takođe, da koristimo eksperte, stručnjake, profesore i uvažene kolege iz privrede da znanja koja imaju šire i dele sa ostalima. Iz tog razloga smo u prethodnoj godini organizovali veći broj vebinara na temu unapređenja infrastrukture kvaliteta i sa zadovoljstvom ističem da smo 7. marta imali vebinar na temu novih izmena standarda Codex Alimentarius, verzija 5 iz 2020. godine, uz  impozantan broj od 150 učesnika. Ovo spominjem zato što u našoj privredi i među nama postoji potreba za znanjem. Imamo izvanredne eksperte i stručnjake, mnogi i ovde učestvuju, ali mi se čini da nismo dovoljno dobro organizovani i da to malo koristimo. To je razlog zašto sam ovo istakao, a siguran sam da postoji potreba i da naši poslodavci  i zaposleni to žele – rekao je gospodin Punoševac, i uputio poziv za jubilarni - 25. naučno-stručni  skup:

-  Ove godine stavljamo krunu našeg  rada od 25 godina, kao i na četvrt veka naučno-stručnog skupa pod nazivom „Sistem kvaliteta uslov za uspešno poslovanje i konkurentnost“, koji će se održati od 17. do 19. maja na Kopaoniku u hotelu „ Kraljevi čardaci“. Doživeti i čuti nije isto!

NOVA PROMIŠLJANJA – U KOM SMJERU IĆI DALJE

Prof.dr Krešimir Buntak

Prof. dr Krešimir Buntak, obratio se prisutnima u ime Hrvatskog društva menadžera kvalitete, sledećim rečima:

- Cijenjeni uzvanici i gosti, cijenjeni sudionici ovog prekrasnog skupa, čast mi je i zadovoljstvo da vas pozdravim u ime predsednika Hrvatskog društva menadžera kvalitete, prof. dr Miroslava Drljače. Želim da na neki način, kao i svake godine, ovaj skup nosi novu dimenziju, da nove prijedloge, nova promišljanja, nove smjernice – u kom smijeru ići dalje.

Gospodin Buntak je uputio poziv za 24. Simpozijum o kvaliteti: KVALITETA – JUČER, DANAS, SUTRA, koji se po 24. Put organizuje u Hrvatskoj, ove godine u Opatiji, od 22. do 24. marta.

Dr Radoica Luburić

Dr Radoica Luburić, izvršni direktor Centralne banke Crne Gore:

- Iskoristio bih ovu priliku da vas sve pozdravim i u ime prof. dr Milana Perovića, koji je iz opravdanih razloga bio spriječen da dođe, i u svoje ime. Uvijek mi je čast i zadovoljstvo da govorim pred vama, jer su ovo skupovi  koje nikad i nipošto ne treba propustiti.

ATCG – USKORO POTPISNIK EA MLA SPORAZUMA

Anita Krulanović

Anita Krulanović, se obratila prisutnima u svojstvu direktorke Akreditacionog  tijela  Crne Gore. Ona je – zahvaljujući se organizatoru na pozivu, tom prilikom naglasila da voli da se nađe u društvu onih koji se bave kvalitetom, na koje gleda kao na jednu globalnu, svetsku zajednicu ljudi koja se bavi standardizovanim sistemima menadžmenta, koji su poprilično povezani…

- Kao što su nekada mnogi, od najvećih gurua menadžmenta organizacija iz oblasti kvaliteta poput Deminga, Jurana i ostalih, ranije gostovali i imali predavanja u nekadašnjoj, velikoj ex Jugoslaviji, tako sam sigurna da će učesnici ovog skupa, koji predstavljaju svoje radove, takođe,  poput velikana odnosno gurua u sistemu menadžmenta biti predmet proučavanja nekih budućih generacija. Zato mi čini izuzetnu čast da se odazovem pozivu našeg dragog domaćina – rekla je gospođa Krulanović, govoreći dalje o aktivnostima na akreditaciji u Crnoj Gori.

- Što se tiče aktivnosti u Crnoj Gori, pristalice smo Kaizen metode koja kaže da veliki uspijesi predstavljaju jedan konstantni slijed malih promijena, koje se tokom vremena akumuluju. Zahvaljujući tim našim stremljenjima, odnosno malim promjenama, došli smo do našeg cilja: uspješno smo prošli ocijenjivačku potvrdu od strane šest eksperata Evropske akreditacije, u cilju potpisivanja EA MLA  sporazuma. Ono što me posebno raduje je to što je jedan mali tim, kao što je tim iz Akreditacionog tijela Crne Gore, prijavio svih šest šema u cilju potpisivanja EA MLA  okvirnog sporazuma, u svim oblastima u kojima imamo naša tijela za ocjenu usaglašenosti. To su Laboratorije za ispitivanje po standardu ISO 17025, takođe i Laboratorije za etaloniranje po istom standardu, medicinske Laboratorije  po standard ISO 15189, zatim šeme za kontrolisanje po međunarodnom standardu ISO IEC 17020, sistemu menadžmenta po sistemu ISO 17021-1 i šema za sertifikaciju proizvoda i procesa po ISO 17065.  Nakon pozitivnog  Vrap izvještaja i nakon otkanjanja neusaglašenosti očekujemo da ćemo krajem novembra tekuće godine i mi  dostići i postati povezani sa svim evropskim akreditacionim tijelima, odnosno biti potpisnici  EA MLA sporazuma.

U ime Akreditacionog tijela Crne Gore, u ime mog kolege Ivana Bojovića i  u svoje lično ime zahvaljujem se organizatoru na pozivu i njegovoj tradicionalnoj istrajnosti i, mogu reći, i moći da ova konferencija poprimi jedan regionalni karakter i da ima mogućnost da okupi eminentna imena iz svjeta kvaliteta . Još jednom se zahvaljujem i nadam se da ćemo se sledeći put sresti sa sertifikatom koji potiče od strane Evropske akreditacije.

ATS – DIGITALIZACIJA PROCESA AKREDITACIJE I PROCESA OCENjIVANjA

Dragan Pušara

Obraćajući se prisutnima, mr Dragan Pušara, vd direktora Akreditacionog tela Srbije, govorio je o strateškim  ciljevima iz Strateškog dokumenta koji je u izradi, posebno naglašavajući potrebu digitalizacije procesa akreditacije, kao i digitalizaciju procesa ocenjivanja.

Gospodin Pušara je istakao da je kao preduslov ovim procesima, data informacija o aktivnostima ATS-a radi sklapanja sporazuma sa Kancelarijom za informacione tehnologije i elektronsku upravu radi prebacivanja svih hard disk kapaciteta u Državni data centar u Kragujevcu. Ova tehniča saradnja stvara preduslov za bezbedno čuvanje svih podataka kao i preduslov za realizaciju ocenjivanja sa udaljenosti u kompletnom kapacitetu ATS-a.

Mr Dragan Pušara, pomenuo je i ostale ciljeve koji se odnose na rasterećenje privrede u smislu produženja ciklusa akreditacije sa četiri na pet godina, što će doprineti efikasnijem radu ATS-a, kao i manjim troškovima u ukupnom opterećenju privrede kada je akreditacija u pitanju.

Na kraju svog obraćanja učesnicima skupa, mr Dragan Pušara je istakao još neke aktivnosti, koje se odnose na razradu novih šema akreditacije: GHG verifikatori, biobanke, referentni materijali, gde je ATS otpočeo aktivnosti na realizaciji istih uz pomoć Taeksa (TAIEX) - Technical Assistance and Information Exchange Instrument, uz očekivanje da ove šeme do kraja ove godine postanu komercijalne.

ATS se raduje narednom učešću na Nedelji kvaliteta koja predstavlja odlično mesto sastanka svih činioca infrastrukture kvaliteta u Srbiji – zaključio je gospodin Pušara.

ISS – DOMAĆIN GENERALNOG  ZASEDANJE EVROPSKIH ORGANIZACIJA ZA STANDARDIZACIJU

Tatjana Bojanić

Na početku svog izlaganja, Tatjana Bojanić, direktor Instituta za standardizaciju Srbije, posebno je istakla da je Institut ove godine domaćin Generalnog zasedanja evropsklih organizacija za standardizaciju, koje će se u junu održati u Beogradu.

- Mi smo se za ovo zasedanje kandidovali  2019. godine. Da li bismo to uradili da smo znali da će biti COVID pandemija i kriza sa ratom  u Ukrajini, to ne mogu da kažem, ali ono što sa sigurnošću mogu da kažem jeste da ćemo se pokazati kao dobri domaćini, da ćemo biti uspešni u toj prezentaciji i da se radujemo prilici što ćemo moći da u Beogradu ugostimo predstavnike najznačajnijih evropskih organizacija za standardizaciju.  Mislim da će to značiti i za našu privredu, kao što je značilo naše članstvo i približilo nam je, na neki način, značaj standardizacije.

Svi ovi događaji koje sam pomenula značajno su uticali na to da se promeni svest o značaju standardizacije. Jer, kao što smo imali priliku da vidimo prethodnih par godina, a evo bili smo sada svedoci prirodne katastrofe u Turskoj i Siriji, upravljanje krizama, upravljanje katastrofama i održivost organizacija, to je budućnost i da bez toga više nijedna organizacija ne može da planira svoje poslovanje. Zato smo mi tu da vam pomognemo. Kao što je rekao prof. dr Punoševac, privreda i uopšte sve zainteresovane  strane su željni znanja, a na nama je da im se približimo i da im to znanje ponudimo. To nije uvek lako, jer sada postoji jedna inflacija informacija, pa je teško odvojiti bitno od nebitnog. Mislim da je Ilon Mask u pitanju,  koji je rekao: podaci su nafta 21. veka. Mi moramo da filtriramo informacije, da ih plasiramo u obliku u kome su potrebne i da istražujemo svoje  zainteresovane strane da bi smo znali na koji način da odgovorimo  na zahteve. To je važno, zato što mi ne postojimo zbog sebe, već zbog svih onih kojima su te informacije potrebne, zbog ovih mladih ljudi koji će ubuduće donositi odluke o svemu što će se dešavati… Nadam se da će oni, zbog okolnosti u kojima su odrstali, planirati budućnost uspešnije nego što smo mi to mogli, a mi smo tu da im u tome pomognemo.

Gospođa Bojanić je istakla par informacija koje su značajne za rad Instituta za standardizaciju Srbije, a vezane su za medijsku vidljivost ISS, u čemu im je prošle godine pomoglo Ministarstvo privrede. Institut je objavio na televiziji tri spota, nakon kojih se značajno povećao broj članova njegovih komisija. Istraživanja o uticaju standarda na privredu može se videti i na sajtu Instituta. Za direktorku ISS, ono što je budućnost, to je digitalizacija. Jesu i BIM standardi, za koje su izrađene dve publikacije - jednu informativnu, a drugu interaktivna i obe su dostupne.

- Još jedna aktivnost, koja je od velikog značaja i za nas i za članove naših komisija jeste projekat koji smo prošle godine preuzeli u saradnji sa opskim organizacijama za standardizaciju i Evropskom komisijom, a odnosi se na prevođenje harmonizovanih standarda, za koje smo sproveli nabavku i omogućili našim članovima komisije da učestvuju u tom prevođenju. Taj projekat smo upravo priveli kraju vrlo uspešno. Svi ti standardi su već objavljeni, ili će biti objavljeni u narednih par meseci – rekla je na kraju svog izlaganja, Tatjana Bojanić, direktor Instituta za standardizaciju Srbije, pozivajući prisutne da dođu u ISS po informacije.

MP – PROGRAM PODRŠKE RAZVOJU KONKURENTNOSTI

Nikola Vitas, v.d. pomoćnika ministra privrede otvarajući  manifestaciju pozdravio je prisutne u ime Ministarstva privrede i u ime ministra Radeta Baste. Vitas je poručio da Ministarstvo visoko ceni napore Fondacije za kulturu kvaliteta i izvrsnost koja već više od tri decenije promoviše izvrsnost u poslovanju i organizuje dve manifestacije godišnje (Nedelja kvaliteta i Forum kvaliteta i poslovne izvrsnisti), posvećene infrastrukturi kvaliteta i poslovnoj izvrsnosti.

On je istakao da Ministarstvo privrede ulaže velike napore u pogledu stvaranja privrednog ambijenta pogodnog za integraciju u evropsku i svetsku privredu, usklađivanjem sa tehničkim zakonodavstvom EU i unapređenjem rada institucija infrastrukture kvaliteta.  Upoznao je prisutne sa aktivnostima Ministarstva u pogledu unapređenja pravnog okvira, odnosno, o predstojećim izmenama tri sistemska zakona u oblasti infrastrukture kvaliteta.

Vitas je govorio o aktuelnom Programu podrške razvoju konkurentnosti, koji Ministarstvo privrede realizuje u saradnji sa Razvojnom agencijom Srbije, a koji je započeo objavom javnog poziva 30. decembra 2022. godine, sve u cilju razvoja konkurentnosti, bezbednosti i kvaliteta proizvoda i usluga na tržištu, olakšavanja pristupa tržištu i povećanje konkurentnosti, prevashodno malih i srednjih preduzeća, a samim tim i privrede u celini.

- Ono na šta smo posebno ponosni, je osnivanje Saveta za kvalitet. Vlada Republike Srbije na sednici održanoj dana 13. januara 2022. godine donela je Odluku o obrazovanju Saveta za kvalitet, kao stručnog savetodavnog tela sa ciljem razvoja oblasti infrastrukture kvaliteta u Republici Srbiji – rekao je gospodin Vitas.

On je podvukao da je na polju evropskih integracija Ministarstvo privrede, koje koordinira pregovore o pristupanju Republike Srbije EU u okviru Pregovaračkog poglavlja ,,Slobodno kretanje roba“, preuzelo sve relevantne tehničke propise EU iz svoje nadležnosti, imajući u vidu da se jedino stvaranjem odgovarajućeg privrednog ambijenta obezbeđuju preduslovi za nesmetan plasman srpskih proizvoda na jedinstveno tržište EU.

Vitas je na kraju izlaganja zaključio da je u januaru 2023. godine, posle osmogodišnjeg konsultativnog procesa sa EK, dostavljeno pozitivno mišljenje Evropske komisije na strateška dokumenta u okviru PG1, kao i da su ista u fazi pripreme radi slanja i usvajanja na Vladi Republike Srbije.

Uvodničar i moderator okruglog stola - Zaštita podataka o ličnosti:

dr Radoslav Raković i dr Miloš Jelić

Oni su, kao predstavnici Šampiona izvrsnosti 2022, prikazali dobru praksu svojih organizacija:

Lider poslovne izvrsnosti Robert Jenovai, izvršni direktor i Jelena Filipović direktor kvaliteta -  Nelt Group, sa prim.dr Aleksandrim Jokićem, Liderom poslovne izvrsnosti, direktorom Specijalne bolnice za rehabilitaciju “Banja Koviljača”

Učesnici Nedelje kvaliteta 2023, na otvaranju Nedelje kvaliteta 2023, u sali Privredne komore Srbije

 

Nedelja kvaliteta 2024.

  • An Image Slideshow

Oskar kvaliteta 2024.

  • An Image Slideshow

Dobitnici priznanja Oskar kvaliteta 2023.


Generali osiguranje Srbija

Hutchinson Ruma

Centar za medicinsku biohemiju UKCS

Zavod za javno zdravlje Šabac

Pretraga

Najnoviji broj

  • An Image Slideshow

Prijava

Partnerske organizacije

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow